Statiegeld! Dit is sinds drie jaar verplicht om voor blikjes te betalen, en voor plastic flessen al vijf jaar. Een wetgeving in het kader van opruimgedrag van mensen om zo overal minder zwerfafval te vinden. Bij PLUS Ulvenhout kun je je statiegeld doneren aan depooU.
Het opschoon-effect is zichtbaar, want er ligt niet meer zoveel blik in de bermen etc.. Overal zijn automaten waar je het BLIK en flessen terug kunt brengen en het statiegeld terugkrijgt dat je betaald hebt.
Daarnaast zijn er personen die de afvalbakken napluizen om een ‘klein inkomen’ te creëren; goed recht hoor. In een speciale automaat bij de Milieustraat kun je grote hoeveelheden brengen om je statiegeld retour te ontvangen. Je wordt van alle gemakken voorzien, nietwaar.
Opruimen maakt Opbouwen!
Supermarkt PLUS in Ulvenhout heeft ook een retourautomaat voor flessen en BLIK waar je je betaalde statiegeld terug kunt krijgen. Wist je al dat je jouw statiegeld kunt doneren aan depooU? Het is een goede manier om mee te bouwen aan het facilitaire hart van Ulvenhout, waarvan de eindstreep in zicht is.
Zeker in deze tropische warmte gebruiken we veel flessen en blik om uit te drinken. Neem de moeite om bij PLUS Ulvenhout je lege flessen en blikjes in te leveren, doneer je statiegeld aan depooU en PLUS zo mee aan het opbouwen van het nieuwe verenigingsgebouw voor Ulvenhout.