Informatiepunt Digitale Overheid Stadskamer Stadhuis

28 maart 2023     Tekst: Nieuwe Veste

 

Op dinsdag 11 april opent Nieuwe Veste een Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in de Stadskamer in het stadhuis. Het IDO zal elke dinsdagochtend van 09:00-13:00 uur open zijn voor inwoners.

 

De overheid via internet

Steeds vaker moeten we zelf dingen regelen met de overheid. Zoals het aanvragen van zorgtoeslag, een woning zoeken, een rijbewijs verlengen of een afspraak maken bij de gemeente. Je moet dan wel een DigiD hebben en met een computer kunnen omgaan.

 

Makkelijker dan je denkt

Veel mensen vinden dit toch nog lastig. Maar als je eenmaal weet hoe het werkt via de computer is het misschien minder moeilijk dan je dacht. Vaak heb je ook nog sneller antwoord. Soms zelfs meteen.

 

IDO

Nieuwe Veste: "Bij het Informatiepunt Digitale Overheid komen vragen binnen hoe om te gaan met de digitale overheid. We helpen de mensen dan met “zoeken, vinden en duiden” op allerlei gebied. Dit doen we samen met het Digi-Taalhuis Breda, waarbij we de mensen zoveel mogelijk zelfredzaam willen laten worden. Voor vragen waar meer persoonlijke hulp nodig is, werken we samen met Zorg voor elkaar Breda."

Voor iedereen

Het Informatiepunt Digitale Overheid is voor iedereen, je hoeft geen lid te zijn van de bibliotheek om hier gebruik van te maken. Iedereen is van harte welkom en de hulp is gratis!

 

Stadskamer

De stadskamer is de ruimte aan de voorzijde van het stadhuis (voormalige VVV ruimte). Het is een ruimte die zoveel mogelijk gebruikt wordt voor contacten tussen inwoners en de gemeente. Ook de Commissie Ombudsman houdt er een inloopspreekuur, dat elke eerste donderdag van de maand plaatsvindt van 15:00-17:30 uur. De Commissie Ombudsman is weer aanwezig op donderdag 6 april.

 

Dichterbij is er ook een iDO bij de Bibliotheek Zuid aan de Allerheiligenweg (n.v.d.r.)

Terug Schrijf reactie

^ Naar boven