Lever uw eigen nieuwsbericht aan Adverteren
Foto: Robert Roijackers
Geef a.u.b. uw e-mailadres in, dan sturen wij u een link
waarmee u een nieuw wachtwoord kunt invoeren.
26 juli 2023 Tekst: Ingrid Bothe
Bewoners, ondernemers, studenten en bezoekers van Breda gaan de komende maanden samen van gedachten wisselen over hoe de VVV van morgen eruit ziet. Op 19 juli opende in de Bredase Houtmarkt hiervoor een tijdelijk infopunt.
Gemeente Breda heeft aan Breda Marketing de opdracht gegeven om een nieuw toerismeinformatiepunt in de binnenstad te ontwikkelen. Onder het motto ‘Breda brengt het samen’ nodigt Breda Marketing bewoners, ondernemers, studenten en bezoekers uit om mee te denken over hoe de VVV er in de toekomst uitziet en met elkaar een brede visie op toerisme te ontwikkelen. Iedereen met goede ideeën heeft de gelegenheid om die tot en met 23 september in het pop-up informatipunt te uiten. Tot dan doet de locatie ook dienst als toeristisch informatiepunt. De opening van de VVV van morgen staat gepland voor voorjaar 2024.
Directeur Hildegard Assies en wethouder Carla Kranenborg lichten in een persbericht het doel van het pop-up punt toe. Hoe kan toerisme bijdragen aan de internationale ambities van Breda en het leefgeluk van haar inwoners? Denk hierbij aan betere spreiding van bezoekers, inclusiviteit, gezondheid, duurzaamheid, cultuur en de lokale economie.
De nadruk ligt in het persbericht op de (binnen)stad, maar om bezoekers van de toekomstige VVV Breda écht te laten leren kennen, is het zaak dat ook het verhaal van de dorpen die deel uitmaken van de gemeente verteld wordt.